Wednesday, September 18, 2013

USAHA MENJADI YANG TERBAIK ADALAH SESUATU YANG HEBAT


Assalamulaikum wahai insan pilihan.... tidak menjadi kesalahan andai kita berusaha menjadi yang terbaik dalam hidup kerana berusaha menjadi yang terbaik itu adalah sesuatu yang hebat.






Kita selalu mendengar kata-kata ini:

Usah dambakan isteri sehebat SITI KHADIJAH jika diri tidak semulia RASULULLAH S.A.W.


Tidah perlu mimpikan isteri secantik Ratu BALQIS
andai diri tidak sehebat SULAIMAN


Usah mengharapkan suami setampan YUSUF
jika kasih tidak setulus ZULAIKHA


Tidak perlu mencari suami seteguh IBRAHIM
jika diri tidak sekuat HAJAR dan SARAH



Usah bermimpi mendapat lelaki sebijak ALI
jika diri tidak sehebat FATIMAH.

Kata-kata ini yang menjadi pemikiran kita selalu takut untuk mencari yang terbaik untuk diri kita...
Tidak salah jika kita tukar kata-kata diatas menjadi positif seperti ini:

Aku dambakan isteri sehebat KHADIJAH
akan aku cuba amalkan akhlak semulia RASULULLAH S.A.W



Jika aku ingin isteri secantik RATU BALQIS maka akan aku pelajari dan hayati kehebatan SULAIMAN



Jika aku mengharapkan suami setampan YUSUF
kasih setulus ZULAIKHA akan aku usahakan



Aku mencari suami seteguh IBRAHIM
lalu aku harus menjadi sekuat HAJAR dan SARAH



Aku bermimpi mendapat lelaki sebijak ALI
maka aku akan mencontohi kehebatan FATIMAH.

Maka cubalah kita sama-sama mengubah pemikiran kita,memang ALLAH S.W.T telah takdirkan jodoh buat kita sejak azali lagi,namum ALLAH S.W.T juga suruh kita berubah menjadi hambaNYA yang terbaik dan mencari teman yang akan bersama berusaha dan mencari keredhaanNYA didunia  dan akhirat...

Semoga kita semua dapat menjadi hamba yang diredhaiNYA...... AMIN YA RABBA AL AMIN 



No comments:

Post a Comment